6 Nisan 2017

Napoli Gezi Rehberi

Herkese günaydınlarrr

Geçen yılki İtalya seyahatimizden, turdan özet olarak burada bahsetmiştim.
Şimdi ilk durağımız pizzanın memleketi olan Napoli'den anlatmaya başlıyorum:)

Uçaktan iner inmez tur otobüsü geldi havaalanından aldı bizim ekibi ve öncelikle başladık panoramik şehir turuna.


İtalya'da bu bina tiplerine bayılıyorum^^




Üstteki kale Castel Nuovo. İçine girmedik.


Napoli bir liman kenti. Şöööyle deniz gören, balkonu çiçekli bi evimiz olsa fena mı olurdu=)

Panoramik turdan sonra isteyenler merkezde indi, kalanlarla Pompeii'ye devam ettik.

Pompeii, Vezüv yanardağının eteğinde, inanılmaz bir yer. 5 yıl önce arkadaşımla kendi kendimize gittiğimizde bir şey anlamamıştık, keşke kapıdan audioguide filan alsaymışız. Çünkü kesinlikle rehberle gidilecek bir yer.

Pompeii, Vezüv'ün 2 günlük aktivitesi kül-lav-taş saçması sonucu yok olan bir antik şehir. 1700 yıl boyunca kayıpmış. Üstü 6-7 metre külle kaplanmış tabi.. 1748 yılında tesadüfen keşfedilmiş ve o günden beri inanılmaz turist çekiyor. İnsanlar, hayvanlar her şey oldukları pozisyonda taş kesmiş. Patlama sırasındaki zehirli gazlardan dolayı olduğu düşünülüyor.

İnsanları fazlasıyla yozlaşmış olduğu için(köle dövüştürme, kumar, eşcinsel ilişki, çocuklarla ilişki..) Lut Kavmi gibi oldu sonları diyorlar. Her yerde genelev var. Bunun yanı sıra fırınlar, evler, tiyatrolar, hamamlar, kölelerin dövüştürüldüğü alanlar da dikkat çekenler arasında.


Teatro Piccolo (Küçük Tiyatro)



Genelevlerden biri

Bir çeşme

Hamam

Hamam



O zamandan kalma çanak çömlekler ve taşlaşmış bir çocuk








Pompeii'den çıkar çıkmaz hepimizi ne yazık ki ordaki anlaşmalı oldukları restorana götürdüler. Vesuvio adı. Artık ne kadar Türk gelmişse garsonlar gayet iyi Türkçe konuşuyor:D Dönüşte hakiki bir Napoli pizzası yemeyi çok isterdik ama çok az vaktimiz olacağı söylendi ve çok acıkmıştık:( Dolaysıyle bizde orda klasik herkese verilen bodos menüden yedik. Spagetti, salata, kızarmış karides-kalamar-ahtapot, margarita pizza, içecek ve dondurma. İtalya'da kötü şaraba denk gelme olasılığınız bence çok düşük. Fiyatı ne olursa olsun:) Peroni'de İtalyan birası.

Yemekten sonra hepimizi şehir merkezinde indirip 2 saatimiz olduğunu söylediler.




Kafama limon kafa koymam uyum amaçlı değil, tipsiz çıkan tipimi kapatma amaçlıdır:))
Volkanik toprağın barındırdığı minerallerden dolayı bu bölgenin verimliliği bir başka. Napoli'de şahane meyve sebze yetişiyor. En ünlüsü de limon:) Kafam kadar limonlar var:) Sağ tarafta görebileceğiniz üzere. Hemen orda bi limonata ve limoncello içtik:)



Yine sanırım rehberin anlaşmalı olduğu bu dükkana götürdüler. Kurutulmuş fesleğenli bi baharat karışımı aldım.



Galleria Umberto I ve İtalya'da bitmek bilmeyen restorasyon çalışmalarına bir örnek:)
İçinde Sephora vardı azıcık dolanmıştım:)

Burdan arkalara ve biraz ara sokaklara dalıp güzel kartpostallar aldım. 

Napoli'nin en meşhur caddelerinden Via Toledo'ya yakındık. Kaydettiğimiz tatlıcı ve dondurmacı bize epey uzak kalınca iyi dedik bu caddeyi dolaşalım.



Kozmetikçi olarak Wycon vardı ama girmemle çıkmam bir oldu. Fiyatları epey uygundu ama ürünler dandiri geldi biraz.



İşte bunu gördüğüme çok sevindim ve hemmen bir Ultrabland makyaj temizleyici aldım. İtalya'daki adı farklı. Non ti scordar di me :)





Rastgele büyük bir pastaneye girip sfogliata ve cannolo yedik ama hiç beğenmedik. Cannolo Sicilya'da bir başka cidden:) Sfogliata (alttaki resimde soldaki) Napoli'de meşhurmuş ama iyi yerinde yemek lazım demek ki, ben attım bunu. İtalyan tatlıları bana hiç cazip gelmiyor:/






Dönüşte yine Galleria Umberto'dan geçip buluşma noktamıza gittik..


Gelelim benim Napoli notlarıma:) Bunlar benim bir yere geziye gitmeden önce en çok dikkat ettiğim şeyler olduğundan kendim de oluşturup derledim=)


          Napoli'de ne yapılır, görülecek yerler, nere gezilir (yazdıklarım haricinde)
  • Eskiden taşlaşmış insanları filan Pompeii'de görebiliyormuşsunuz ama hepsini Napoli Müzesi'ne kaldırmışlar. O yüzden orayı da görmenizi tavsiye ederim. Ne yazık ki biz vakit darlığından gidemedik:(
  • Rehberimiz buraya kesinlikle yılbaşında gelin ve Sorrento, Amalfi kıyılarını mutlaka görün dedi. Haberiniz ola:)


         Napoli'den ne alınır
  • Alkol kullanıyorsanız kesinlikle limoncello! Hem kendimize hem hediyelik minik şirin şişelerden komşumuza aldık. Kuzeye çıktıkça limoncello görme oranınız azalıp fiyatlar artıyor. Alkol almıyorsanız mutlaka bi limonata için, tadı epey keskin güçlü
  • Eğer dönüş uçağınız Napolidense birkaç limon alıp valize atabilirsiniz^^
  • Napoli'nin simgesi Pulcinella (palyaço) , bereket ve şans simgesi acı biber, ve at nallı bir magnet veya seviyorsanız biblo vs alabilirsiniz
  • Acı seviyorsanız kurutulmuş meşhur acı biberlerinden alıp ülkemizde bir aktarda/değirmende çektirebilirsiniz:)
  • İtalya'da kuzeye çıktıkça pahalılık epey artıyor o yüzden alışveriş yapmak istiyorsanız kesinlikle burda yapın, bolca pazarlık yapmayı da unutmayın:)


          Napoli'de nerde ne yenir, ne içilir
          Ben bu listeyi gitmeden önce Foursquare puan-yorumlarına bakarak oluşturmuştum. Ne yazık             ki hiçbirini deneyemedik ama burda dursun belki ilerde bize veya size lazım olur=)
  • Pizzeria Sorbillo - pizza
  • Di Matteo - pizza, frittatina croche, arancini
  • Pizzeria Starita - pizza, angioletti con nutella
  • Pasticceria Attanasio - sfogliatella, limoncello
  • Casa Infante - dondurma




Bir sonraki durak Roma için tıktık=)

2 yorum :

  1. ya neden yüzünü kapattın ki :D kesin güneş kremi de almışsındır oradan biz de ne güzel gitmiş görmüş kadar olduk. yeni yerler gezip görmek çok güzel insanın ufku genişliyor resmen :) kendine ii bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlerim kapalı gibi çıkmış o yüzden:D ahahaha yok vallahi almadım :D :D
      ayy çok sevindim yorumuna canım benim:-* sen de kendine iyi bak :-*

      Sil

Yorumlarınızı çok seviyorum^.^

Elegant Rose